måndag 28 januari 2013

Håll koll på era djur. Tack!

Vi har en ganska stor tomt. Typ 3000 bla bla meter. Vi har inte en mur som är tre meter hög runt hela tomten. Därför så kan ju djur av alla slag springa runt på vår tomt och äta ekollon (så vi slipper fler ekar och eklöv att räfsa) och göra annat kul. Grejen är det att de enda djur jag inte vill ha på tomten är: vildsvin, kor och andras hundar. Å jag kan väl tycka att det inte kan vara så svårt att hålla dessa djur borta från vår tomt speciellt kossor (det finns ju taggtråd för en anledning. Att hålla kossor i sina hagar) och hundar (håll hundarna kopplade om du inte har kontroll över dem) vildsvin är desto svårare då de inte har någon ägare (vad jag vet). När jag var ute med hundarna så var det spår över hela tomten och även på vår altan. INTE OK! Detta är lite frustrerande då jag inte vill ha andras hundar i trädgården

Jag har alltid Milton kopplad eftersom jag har inte har den kollen på honom för att ha han lös (jag hade han lös innan men slutade med det när jag insåg att han inte lyssnade tillräckligt på mig). Hidde däremot har jag lös då han lyssnar på mig och jag kan få stopp på honom när det behövs. Sen släpper jag inte Hidde om jag ser en annan hund eller om vi ska gå ett visst håll.

Detta var ju ett lite deppigt inläggen jag var tvungen att skriva det. Btw jag är livrädd för kor det är en anledning till att jag inte vill ha dem i trädgården. Även livrädd för vildsvin.

/ Sov så gott Ulrika






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar