lördag 2 februari 2013

Hidde världens drygaste hund!

Hidde min älskade hund. Idag när vi var på promenad hade jag honom lös (orka ha två hundar kopplade och köra vagn) och han var som alltid jätteduktig. Träffade på människor (som båda hundarna hälsade på i ca 30 sekunder) som satt och fikade i skogen. Sen kommer vi en bit vi hade väl 200 meter kvar hem så bestämmer Hidde sig att han ville äta bajs. Det Hidde gör då är att gå ut i hagen och smaskar bajs av något slag. Jag fortsätter gå och ropar på honom medans jag kommer närmare och huset. Han vägrar komma så jag blir arg och vänder och säger till på skarpen då kommer han (slöare än en sengångare) gåendes, hur många hundar går egentligen? Inga! Hidde kan gå så galet sakta att man nästan blir mörkrädd. Det ser nästan ut som hans ben blir ännu kortare än vad de är. Min egna lilla fotpall. Men han kom tillslut till mig fast han tog en omväg genom en annan äng.

Nu är det melodifestivalen. Är just nu inte jätte imponerad. Men det kanske blir bättre.

Ha en fortsatt trevlig helg / Ulrika






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar