tisdag 25 mars 2014

Mammaledig och en morgonpigg dotter!

När klockan står på 05:30,05:15,05:45 så är det inte okej att gå upp. Jag vill bara säga det och jag är väldigt ärlig när jag säger det. Jag kan ta 06:02 eller 06:32 men 05 är för tidigt. Vissa bloggare (eller en del på fb, twitter eller andra sociala nätverk) säger att de bara kan ta in barnet till sig i sin säng och så somnar barnet där så sött utan att (krypa över en, dra i ens ögonlock, krypa runt i sängen, göra konstiga ljud) väcka mamma eller pappa. Jag undrar om inte de föräldrarna drogar sina barn. För det har fan aldrig hänt någonsin (eller kanske när dottern var liten och bara låg som en liten söt knölsäl) när hon ligger i vår säng på morgonen. Det slutar oftast med att jag går upp sätter på tv eller lägger mig halvdöd i soffan och hoppas att dottern gör detsamma (händer heller aldrig). Jag är inte människa innan 06 på morgonen. Så dessa dagar har hon somnat på morgonpromenaden med hunden. Hon är pigg en stund sen slocknar hon. Kalasbra. Sen har vi em och roa oss med olika saker som exempelvis kolla på traktorer, kossor, får och lamm eller bara släcka och tända lampor.

I morgon ska jag på jobbintervju (ska ha med mig dottern) jäkla tur att vi ska till en förskola win win för oss båda. Har varit på en annan intervju också som kändes väldigt bra så jag håller mina tummar. Dottern var en solstråla under hela intervjun tills hon tröttnade och ville gå ut. Jag håller tummarna att hon är lika mycket solstråle i morgon.

Klockan är snart halv 10 dags att gå ut med hunden i stormen och sen lägga sig.

Ta hand om dig så länge!

btw skickade in min c-uppsats igår. NU gäller det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar