söndag 6 april 2014

Att nästan vara död.

I fredags åkte jag till veterinären med Birka då hon blödde och varade sig från ett sår vid munnen. När jag väl kom dit säger veterinären (som var otroligt trevlig) att Birka behöver ett rör så allt äckelpäckel försvinner från hålet (ja hon har ett hål på någon märkligt sätt i kinden) så veterinären skulle fixa det. Hon sövde Birka som somnade som en sten och fixade ett rör (jag var inte där då eftersom jag skulle ha svimmat). Vid lite över ett hämtade vi hem henne. Hon hade en fin tratt på sig som hon inte var speciellt förtjust över. Hon fick sina ryck hemma då hon sprang som en galning och krockade med allt. Det hela slutade med att hon la sig under våran säng och vägrade komma ut.

Tills jag åkte och hämtade mat och funderande pappan stannade hemma. Funderande pappan skulle då släppa ut Hidde på altanen och stängde igen dörren. Då kommer Birka i 120 och öppnar dörren och flyger ut (hon var ju rädd för tratten så hon försvanna) funderande pappan tar då på dig skorna och ska leta upp henne, hon skulle vara inomhus i lugn och ro medans hon har två hål i kinden. Men ingen katt någonstans. Både jag och funderande pappan letar överallt där vi kan tänka oss att hon kan vara.Funderande pappan sov några få timmar på kvällen och letade katt (jag sov som ens sten). Igår letade vi ännu mer och började tappa hoppet eller vi hade tappat det. Ingen katt, ingen Birka. Så när alla gäster hade åkt hem (hade huset fullt av människor igår) så gick funderande pappan ut igen på en 45 min runda och ropade och lockade på Birka och helt plötsligt hör han någon som mjauar. 

Överlycklig över att tro att det är Birka hittar han Siri som har följt med honom för att leta. När han sen kommer från sommargrannarnas hages så ser han henne, Birkenstock skräpkatt med en sprucken tratt men vid gott mod. Så denna helg började jobbigt och slutade med att funderande pappan fick tillbaka sin katt. Märkligt att ett djur kan betyda så mycket. Hon är ju lite utav drottningen här i huset.

Så nu i veckan ska vi ta bort stygnen och röret. Spännande.

Något annat som händer också är att jag börjar jobba på måndag. Galet men väldigt kul. Kommer bli jobbigt att lämna dottern men inskolningen gick som en dans så det kommer nog gå bra.

Ta hand om dig där ute 😃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar