onsdag 20 juli 2016

Att bryta ihop två dagar i rad.

Både idag och igår var det jävligt mycket känslor som flög runt i min kropp. Igår satta jag med en vän och vi började prata om allt som jag varit med om. Alltså började jag berätta om kvällen som jag var tvungen att åka in till akuten pga utomkvedshavandeskap. Gick bra till en början sen när hennes tårar börjar falla nerifrån hennes kinder var inte jag sen med att hänga på. Jävligt jobbigt när allt kommer tillbaka till en och hur jag mådde för lite mer än ett år sen. 

Sen idag var jag hos syster och började prata och då kom alla känslor igen och jag stod och grät i hennes kök. Känns som jag skulle behöva prata med någon kanske ska ta tag i det. Men som sagt jag hoppas att nästa lyckas annars kommer jag nog gå sönder. 

Det jag tycker är synd är att nästan Ingen pratar om barnlöshet förutom på bloggar och även då är det lite tabu eller pinsamt. Jag önskar att det fanns fler som faktist ville vara lite mer öppna så Vi kan hjälpa varandra men också få andra som inte är i samma situation som en själv att förstå hur det är att gå igenom utomkvedshavandeskap, ivf, ägglossningsproblem, spermaproblem andra problem som gör att det inte funkar på naturlig väg.

Ta hand om dig och ha en fin kväll💕 / Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar