onsdag 24 maj 2017

Den nakna sanningen om amning!

Jag har nu överlevt i hela 8 dagar som tvåbarnsmamma (vuxenpoäng på det?) igår natt var första natten jag faktiskt sov någorlunda och sonen vaknade typ vid halv 8. Då var jag nöjd kan jag säga. 

Men över till det mest fantastiska. Amning denna stresssade, jobbiga, obekväma, mysiga, smärtfyllda, underbara upplevelse. Med dottern slutade med 40 graders feber och mjölkstockning. Gick över och kunde amma henne någorlunda länge ändå. Med sonen går det någorlunda bra förutom att han får tag och när han väl får tag gjorde/gör det asont då det inte är super att få sår på sina bröstvårtor (för det gör så galet ont!) Men vi har nu ersättning hemma nu då det är en backup om något skulle hända. Känns tryggt och bra. Å jag är en supermamma ändå. BVC kvinnan sa att hon vill inte att något barn ska vara hungrig och med det menar hon att det är jättebra att kunna amma men om det inte går så fungerar ersättning jättebra. Det var så jag tolkade det i allafall. 

Denna underbara min har jag i ca 30 sekunder när jag börjar amma. Att amma är awesome. 

Vi har det gött i värmen förutom att jag just nu har någon slags feberfrossa efter varannan amning. Sjukt irriterande. 

/ Ha det fint  Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar