onsdag 7 juni 2017

Denna jävla trots jag blir 10 år äldre varje gång jag säger nej!

Okej jag har nu klarat av att vara tvåbarnsmamma i tre veckor. Heja mig jag borde få ett diplom och medalj för detta. Planen var att dottern skulle vara hemma fram till sommaren men dottern som snart är 4,5 vill inte detta längre. Hon tycker både jag och lillebror är tråkiga och vi går varandra på nerverna. Hon har kommit in ordentligt i 4 års trotset nu. Speciellt efter lillebror kom. Hon vill inte gå och lägga sig, hon vill flytta hemmifrån hon lyssnar inte på ett nej så våra kvällar är just nu fantastiska med nej, jag ska flytta, jag vill inte sova med mera. Vi har till och med haspar på dörrarna nu för att förhindra rymningar. Underbara småbarnsliv. 
Tur att en är någorlunda lugn utav barnen!

Så i morgon är det förskolan för dottern och jag ska umgås med vuxna människor. Ska bli fantastiskt. Nu ska jag plocka iordning lite och sedan borsta tänderna på dottern och vara en supermamma och ge henne lite välling. Heja mig! Å jag måste säga det är fantastiskt att ha en man så vi kan stötta varandra i detta underbara liv! 

Ha en fin kväll till dig! / Ulrika










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar