onsdag 28 juni 2017

Jag hatar din mat!

Idag stod jag för maten (gör inte det speciellt ofta då mannen gör det i stället) och det blev en pasta/köttfärs röra. Med lite möjliga kryddor i. Är inte så bra på det där med kryddor. Så jag dukade upp maten vid bordet och sa till dottern att nu är det mat. Från soffan hörs då: Vad är det för mat? Är det spagetti och köttfärs? Nej det är pastaröra med köttfärs! Men jag vill ha spagetti och köttfärs och sedan efter det kom gråt och lite skrik. Och inte nog med det så kom sedan ett Jag hatar din mat! Tack för den nu när jag äntligen lagar mat. Men kors i taket kom hon och satte sig och tyckte det var supergott. Barn är nästan alltid underbara! 
Älskar henne så det gör ont! Stora hjärtat!

I morgon är sista dagen för förskolan för dottern innan sommarlov. Då ska jag och bonusdottern och sonen äta hotellfrukost för det är vi värda! Min plan är att det är det enda jag ska äta på typ hela dagen. Heja heja!
Vår Siri är borta så när vi skulle leta upp henne så plockade dottern blommor och blad till en fågelskrämma. Hon har fantasi denna lilla höna. Siri är tyvärr fortfarande borta...

/ Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar