söndag 25 juni 2017

Midsommar och kärlek till barnen

Midsommar är förbi för detta år och det blir sakta men säkert mörkare igen (positiva tankar här eller hur?) men först väntar juli och augusti som är fantastiska månader. 

Jag och sonen var i min hemstad i helgen och i Djursvik och hälsade på mina släktingar. Väldigt trevligt. Dottern och mannen hängde (i rep i en gympasal) och hade det mysigt de med. 

Läggningen fortsätter att vara en aning besvärlig men det går bättre och bättre. Det går bättre när jag inte är hemma med den där lillebrodern som allt är lite besvärlig enligt dottern. Jag förstår henne helt plötslig efter 4,5 år med all uppmärksamhet så kommer det en liten som tar mycket uppmärksamhet. Och inte nog med det så behöver hon ta det mer lugnt, inte skrika och härja som hon kunde göra innan. Men hon älskar den lille ändå fast hon tycker det är jobbigt. 


Åh hela grejen att mamman alltså jag måste vara med lillebror ganska mycket då jag är matmaskinen så tycker hon inte lika mycket om mig längre. Jag vet att hon älskar mig men just nu är det besvärligt för henne. Åh det är klart jävligt jobbigt att höra och veta det.

Nu ska jag strax gå och sova. Så får jag hoppas sonen sover bra i natt. Sista veckan på förskolan för dottern. Målet för sommaren blir att (överleva) hitta på roliga saker och njuta av livet.

/ Ulrika 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar