torsdag 18 april 2013

Våren är här.

Bönderna har nu vaknat från sin vintervila. Det betyder att gödsellukt sprider sig i byn. Igår var det ena mjölkbondens tur att sprida kogödsel över åkern. Åh jag måste säga att kogödsel inte luktar så fruktansvärt som grisgödsel då man knappt kan gå ut. Det blir ju inte bättre av att de sprider det precis utanför vår trädgård. Men men det är bara några veckor sen slutar de upp med sånt ;-)

Jobbade på fritids igår och inser mer och mer att barn har massa roliga tankar i allmänhet. Jag fick frågan om jag har några barn så jag förklarade för några att jag har en biologisk dotter och en bonusdotter. Barnet frågade då vad en bonus var för något. Jag berättade då att min man har ett barn med en annan och istället för att säga styvbarn eller plastbarn så säger jag bonusbarn. Då tog barnet slutsatsen- Jaha så han är otrogen! Nä inte egentligen! Sen lämnade vi det samtalet. Ja barn är roliga :-)

I morgon blir en lång dag. Vet inte om jag ser fram emot den just nu.

/ Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar