söndag 23 september 2012

Kalven har rymt!

Yes du läste rätt, en utav kalvarna som vi har en bit från huset har rymt från sin hage. Mamma ko, mammas ko kompis och kalvens kompis är inne i hagen. Medan rymmaren tycker det är roligare att gå runt utanför hagen. Jag som har stor respekt för kor (klöv djur i allmänhet) inte är alls imponerad av detta. Men när man bor på landet så är det väl ganska naturligt att djur rymmer från sina hägn eller inte vad vet jag =)

Annars går mitt liv framåt i väldigt fart. Kan tycka att det går lite för fort i bland men inget jag kan göra åt det. Sitter just nu och knopar på en frågeställning till mitt examensarbete som jag faktiskt ser fram i mot att skriva. Både plus och minus att jag ska skriva själv men i det tillstånd jag är i så känns det faktiskt bra. Jag kommer slita som ett djur men jag har många som stöttar mig så det känns skönt! Jag ska skriva om bedömning i förskolan då jag tror det är sjukt intressant och kul att skriva om.

Är lite besviken också tyvärr på några personer som inte visa mig respekt men sånt är livet och jag hoppas att jag någon gång får en ursäkt.

Magen den växer och just nu ligger H och sparkas på mina rev ben, inte alls skönt! Men väldigt spännande och se hur H rör sig och lever loppan där inne.
denna bild är från vecka 24, är nu i vecka 27.
Ta hand om dig / Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar