söndag 30 september 2012

Under taggtråden...

Då jag inte är ett stort fan av att gå på asfalterad väg utan hellre går i skogen och på småvägar, så kommer ofta  problemet att jag måste ta mig över eller under ett hinder. Dessa hinder är ofta små vattendrag, taggtrådar, grindar, träd som fallit med mera. Innan var detta inte speciellt svårt och jag tog mig under ganska smidigt och ofta smärtfritt. Nu mera när jag växer på bredden och inte har samma kroppsform som innan så har jag och hundarna ett problem då jag måste hitta ett bättre ställe att krypa, åla, hoppa, gå över/under. Du kanske har en bättre ide eller kanske till och med lösningen hur jag ska göra?

Nästa måndag börjar jakten på skogens konung så denna vecka ska jag ut i skogen och njuta ( så länge inte älgflugorna kommer) av att jag kan gå vart jag vill i skogen och förundras över hur underbart det är med den svenska skogen =) För nästa måndag så är jag förbjuden( av mina älskade man) att promenera runt i skogen på grund av älgjakten. kan tycka att de kan ta och skjuta några vildsvin också då de bara kommer närmare och närmare vår trädgård.

Ta hand om dig /Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar