torsdag 25 juli 2013

Att dricka alkohol.

Igår när min trollfar var här så fick jag en cider (4,5%) då min trollmor tyckte den var för söt (jag gillar söta drickor). Grejen är att jag inte har druckit alkohol på mer än 1,5 år och innan dess så var jag ingen stordrickare heller. Jag smuttade lite på den under ett tag och inser efter ca 10 smuttar att jag inte alls gillar alkoholsmaken som jag allt tyckte var alldeles för påtagligt. Så jag hällde ut den och kände mig nästan liiite påverkad (ogillade). Då jag tycker sjukt mycket om de alkoholfria dryckerna så håller jag mig till dem i fortsättningen. Finns till exempel ett jordgubbsvin på systemet som är helt fantastiskt gott. Ta och köpa några sådana så klarar jag mig alldeles utmärkt :-) Varför dricka massa alkoholhaltliga drycker när de alkoholfria är så mycket godare?!

I morgon ska jag och Lilltroll på äventyr bland kläder,mat och godis. Alltså en fantastisk dag! 

Tingeling på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar