tisdag 7 februari 2017

Jag är så redo!

Då jag nu har lite mer 3 månader kvar till bebis kommer så har jag varit effektiv igår och idag när jag vabbat. Jag har soterar kläder och gett kläder till familj och vänner som behöver dem mer än dottern. Bättre att det använts än att de ligger här i påsar. 

Vi hann med lite mys med idag när jag vabbade.
Vi lagade lunch vid den öppna spisen.
Gosade med Siri. Siri är gigantisk nu på vintern som ett monster. Det chockar mig varje år att hon är så stor. 

Sedan har jag har dottern satt på liggdelen på vagnen och packar klart BB väskan. Dottern la ner två stickade koftor som hon tyckter bebisen behöver i maj. Som alltid (tror jag) så packade vi nog ner för mycket. Men om jag inte minns fel så hade vi för lite kläder med till dottern. De kräks och kissar ju en hel del. 

Då kanske du undrar varför i hela friden jag gör detta nu när det är mer än tre månader kvar till jag är beräknad? Det ska jag berätta för dig. Har två kompispar som precis har fått barn och de har båda  fått barn en månad för tidigt. Så jag kände att det var dags så har jag det klart om bebisen bestämmer sig att komma tidigare. Galet att vi snart (om lite mer än tre månader) har en bebis i familjen.

Provade en klänning idag som jag tänkte ha på ett bröllop senare i år. Från att klänningen var för lång och för stor vid bysten så var den bra vid bysten och för kort. Bara att inse att jag får hitta en annan klänning. Skit också jag gillar den klänningen. 

Ha det fint / Ulrika 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar