fredag 3 februari 2017

Mera älgar!

I torsdags när jag skulle lämna dottern på förskolan pratade vi i bilen om vilka djur vi hade sett när vi kört till förskolan. Vi har både sett rådjur,räv, kanin,haren och även en uggla. Å så kom vi till där vägen är ganska smal och kringel i krokig och där de har planterat tall för ett tag sedan. Då ser jag två stora gråa ben gå över vägen så jag var tvungen att stanna och sedan även stanna för dottern skulle se bra med. Då är det två älgar som har korsat vägen. Så galet coolt och vilken upplevelse för både mig och dottern. Vi stod och kollade på dem ett tag och ena stod och kollade lite extra på oss. De är verkligen mäktiga djur det där. Så varje gång vi kört förbi där kollar både jag och hon extra noga. 
Jubabba har varit hos veterinären också så nu är hon som en ny katt. Hon gillar fortfarande inte Siri men det är ömsesidig så det är lugnt. 

Ha en fin helg! / Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar