torsdag 16 juli 2015

När livet kommer ifatt mig.

Har snart varit på semester med mannen och dottern i en vecka. Helt underbart vi har hållt till i mitt gamla län så jag känner mig hemma och har njutit. Dottern har också tyckt det har varit roligt. Där vi bor är det en fantastisk gård med kor. Så jag och dottern har matat de med bröd och klappar lite. Två utav korna har precis kalvat också så det är sjukt söta! 

Det där med att jag fortfarande inte har några äggledare är något som tynger mig i mellanåt. För när man är uppe i det och tänker på att jag skulle ha varit i vecka 12 nu så blir det extra tungt. Skulle alltså få se det lilla livet för första gången nu snart. Men det kommer ju inte hända då ägg och spermie stannade för tidigt. Skithögar. 

Åh jag kan tänka mig hur en del tänker att göra ivf är en enkel sak. Ta en spermie och ett ägg sätt ihop dem och hej hopp så blir det en början på en bäbis. MEN NEJ inte så jävla enkelt ska jag säga dig. Först ska man på möten/läkarmöte sen så ska jag spruta in en massa hormoner i min kropp så mina äggstockar börjar producera en himla massa ägg som de sen tar ut. Alltså så ska jag ta emot jättemycket hormoner som min kropp tar emot med öppna armar eller så blir jag en knäppgök som gråter,blir arg, blir känslosam med mera. Men innan dess så ska man trolla fram mellan 30- 60 TUSEN KRONOR för så mycket kostar det. Sen är det inte en självklarhet att det lyckas. Men då kanske du tänker men det är ju värt de pengarna. Visst fan är det de men det gör det inte enklare att skaffa dem. 

En annan jobbigt sak (förutom att jag inte har några äggledare är nog) så är dottern nu lite mer än 2,5 år gammal. Alltså är det ganska vanligt att man vid den punkten är gravid eller har fått ett syskon för det är så det funkar. Eller det känns som det i alla fall. För om jag ska vara ärlig så har jag ingen i min kompiskrets som vara har ett barn. Alla har en som är mellan 3-5 år och en på g eller en som är mellan 1-2 år. Skit. Kul för dem men skit också.  

En annan otäck grej är att jag kände på mig att något var fel men på Mvc sa de att det är helt naturligt att blöda i början av en graviditet. Sa till och med min syster att jag inte skulle bli förvånad om det vara ännu ett utomkvedshavandeskap. För om jag bara skulle ha litat på min magkänsla så kanske det hade gått bättre än en operation som tog bort min sista äggledare. Men jag ska prata lite mer med människor som har varit med om ivf så kanske jag får lite mer klarhet i allt.

Ha det gött i sommar!
Hej då Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar