lördag 12 september 2015

Elmia husvagn och husbilsmässa 2015

Äntligen kom helgen som jag har längtat till. Jag och mor min kom upp vid ca 10:30 till Jönköping och jag hade höga förväntningar från minuten jag såg de parkerade husbilar utanför.

Tyvärr fick jag inget grönt band (som jag kunde visa upp för barnen på förskolan) men besvikelsen gick snabbt över. Vi gick in i första hallen och insåg ganska fort att vi var nog tvungna att ha en karta. Jag kollade självklart in var Adria vagnarna skulle stå och hittade de rätt fort. Vi kollade först in Kabe vagnarna men insåg ganska fort att det är inte en sådan jag vill ha. Tyvärr eller jag vet inte om det är så mycket tyvärr för dem men jag tycker att de "stora" märkena är alldeles för dyra. Känns lite som eftersom de är de mest kända så lägger de till så galet mycket pengar som jag inte tycker de är värda. 


Sen har jag inget att säga om det eftersom jag aldrig har ägt en husvagn. Men efter en del kollande så hittade vi Adria husvagnarna och jag gillar de skarpt. I de andra märkerna så har de pimpat vagnarna med blommor och snygga inredningsgrejer medans Adrian inte alls har gjort det på samma sätt. Jag tycker personligen inte de behöver de och om man ska kolla priser ligger Kabe, Polar, Hobby med mer galet högt. Medans Adrian ligger 100 000 billigare. Kollade på en Adria Altea 552 PK 2016 (som jag vill ha som var fantastiskt fin med barnkammare, dubbelsäng, soffgrupp, dusch med mera) som kostade 211 900. Sen kollade jag på ett av de största märkerna som inte hade barnkammare utan bara dubbelsäng på ca 100 000 mer. Märkligt. Så nu saknar jag bara 211 900 och en dragkrok på bilen. 

Men som sagt det fanns sjukt mycket att titta på. Stora husbilar som kostar miljoner som är (i mitt tycke) värdelöst planerade med en liten soffgrupp, två sängar, dusch det var allt. Men sen kunde man också köra in sin lilla lilla bil där bak. Galet! 

Såg en del människor som jag kände igen så det var lite kul. Men sjukt mycket folk och väldigt trevligt.

Det fanns blomsterarrangemang också. Drog lite i blommorna bara för att titta om de satt fast (gammal florist som jag är) 

Kom hem till en pigg dottern så vi gick en hasselnötsjakt. Vi gick och kröp på stenmurar och hade det mysigt. Hidde tyckte det gick för långsamt så han gick till grannen och strosade runt lite. 

Nu sova svintrött. Ha det gött där ute :-) Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar