tisdag 26 september 2017

Den nakna sanningen om amning del 3

Tillbaka till det underbara ämnet som både älskas och hatas av folk. Jag ammar fortfarande sonen och det fungerar alldeles utmärkt. Jag gillar och trivs med att amma och sonen klagar inte heller. Så det kan ju inte bli bättre. Han är lite mer än fyra månader nu så han får även gröt en till två gånger per dag och även smaksensationer för det ska de tydligen få nu. Han är även nöjd med detta. 

Men tillbaka till amningen. Jag har fått låna en underbar bärsele (egobaby) som jag alltså inte får ont i ryggen av (babybjörn tog typ död på min rygg) så nu kan sonen sitta i den när vi är ute och går (alltså lite mer i skog och mark där det inte går att köra vagnen)och han trivs i den med. Men idag när vi var ute så var han inte så nöjd så jag provade och amma honom och tänka sig så gick det väldigt smidigt. Jag satt först ner på en sten men det var enbart obekvämt för oss båda så jag gick och stod och ammade. Supersmidigt! 
Smidigt till tusen att ha med maten. Så fort som jag fick barn och började amma så försvann allt sexuellt med mina bröst. Det enda som de är till för så är det mat till mitt barn. Å jag är så glad att jag fortfarande kan amma och att det nu bara är mysigt. 
Han somnade sedan som en sten medan jag gick vidare på promenaden. 

Dottern hälsade på grannens hundar sedan var vi hemma igen efter en mysig promenad i solen. 

Ha det fint / Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar