fredag 15 september 2017

Hej fyra månader och svampplockning!

I morgon är sonen hela fyra månader vad tiden har gått fort (men ändå inte) känns som han alltid har funnits. Dagarna har i bland känts sjukt långa men för det mesta så går det fort. Lite som livet självt.  
Han har nu fått "smakupplevelser" i form av tuggad (jag tuggar och ger honom lite som fågelmamman gör) och gröt. Har även köpt en väldigt fiffig nappliknade sak på Wish där jag har lagt i äpple så får han tugga och suga i sig det. Super fiffigt.

Gröten däremot tycker inte han är en höjdare. Det mesta kommer ut igen. Men Siri gillade det. Hon är allt lite speciell. 

Hösten har kommit smygande också och det betyder svampplockning. Jag har hittat en del. Självklart äter jag den inte då svamp är djävulens påfund så jag har plockar till granne och vänner. Uppskattas vill jag lova. Just nu finns det trattisar som är kul och rogivande att plocka. Hittar du en hittar du femti! 

Ha det fint/ Ulrika

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar