måndag 25 februari 2013

Sirikatten!

Siri är en Gunbertus katt precis som Birka. Hon är en Maine coon på fyra år och en vikt på sex kilo och är ganska dryg (precis som alla våra djur mer eller mindre). Grejen med Siri är att hon gillar att vara nära en (helst på en) så hon riktigt kan mysa in sig. Just nu ligger hon på mig! Åh eftersom hon både är tung och fluffig så är mina ben jättevarma! Idag när jag kom in på toa och skulle byta på Trollet ligger Siri på skötbordet (sex kilo tung och fluffig tog hon alltså upp mer eller mindre hela skötbordet) jag säger då ett hon får flytta på sig men hon vägrar. Då kommer jag på en bra ide (trodde jag) om jag lägger Trollet på skötbordet så flyttar Siri säkert på sig. Som du kan se på bilden låg hon nöjt kvar och tyckte det var jättemysigt att Trollet låg bredvid henne. Trollet däremot var inte lika övertygad.

Ha en fin kväll / Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar