lördag 29 november 2014

IKEA!

Idag var jag och dottern på Ikea i Älmhult (Älskar det nya varuhuset) för att köpa julklappar och lite annat. Vi började självklart på det stora fyndhuset där vi hittade lite lampor, badlakan, julklappspapper med mera. Dottern är smidig att ha med sig så länge man är rolig och hittar på lite saker på vägen. De sålde ut kohud. Jag som en bra mamma berättade vad det var för något alltså inte bara "det är en mattor, nu går vi" utan mer "ja  det är skinn av kossor sådana som bönderna har i sina ladugårdar". Hon berättade då för en annan flicka vad det vara för något "Kossa!" och så klappade hon lite på mattorna för att visa att det kunde man göra. Hon är så förståndig.

Vi hittade en hel del grejer exempelvis penslar, pennor, julklappar, ljus, (det är för bövelen första advent i morgon) dörrmatta, hyasinter med mera. Väldigt trevligt var det alla fall.Jag gillar att umgås med henne hon gör mitt liv underbart (och lite tröttsamt i mellan åt). Åh i morgon ska jag ta hund och barn med mig och såga ner en julgran som jag ska ha utanför dörren. Bättre första advent kan man inte ha. Men där har jag fel vi ska nämligen på ettårs kalas i morgon så det ska bli väldigt trevligt. Ser fram emot det mycket. Jag har till och med slagit in presenten i tomtepapper eftersom det faktiskt första advent. Heja mig!

Ha en fin första advent på dig!

Hej då då Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar