måndag 13 juni 2016

Ett år har idag passerat en tung dag.

Idag är det ett år sedan jag opererades för mitt andra utomkvedshavandeskap. En operation och ingrepp som för alltid kommer att ge mig noll chans att bli gravid på naturlig väg. Detta år har både varit jävligt jobbigt och ledsamt men självklart har det funnits väldigt bra situationer med. För ett år sedan grät jag mer eller mindre hela dagen och även kvällen innan då jag åkte in akut med ambulans. Jag har spelat in en film om hur jag upplevde denna kväll och dag. Första gången jag såg den efter allt grät jag mer eller mindre i 20 minuter. Det var även den dagen som vår prins Carl-Philip gifta sig med Sofia. Deras lyckligaste dag just då och min absolut värsta. Jag såg till de att de skulle sätta sig i hästvagnen och åka iväg för det var då jag rullades upp till operation. Klockan var då mellan 17:30-18:00 om jag inte minns fel. 

Jag har alltid sett mig själv som en fyra barnsmamma. Jag skulle ha varit gravid nu men som du vet så gick det åt helvete. Det blir tungt och jobbigt att tänka på det. Det som är ännu jobbigare är att en ny behandling/försök kostar 34 tusen, TRETTIFYRA TUSEN! (de kunde inte frysa några ägg, annars skulle det bara kosta 14 tusen)Ibland vill jag bara skrika att det är så orättvist! 

Som sagt i dag är det en tung dag. 

Men om du vill och känner att du har 34 tusen över så säg till så tar jag gärna emot det.

/ Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar