onsdag 29 juni 2016

I bland händer det. Då kommer alla känslor på en och samma gång.

Idag satt jag och pratade med en kollega om hur det hade gått för oss och jag sa att det hade gått åt helvete. Å helt plötsligt när vi sitter där och pratar känner jag mig tung i halsen och gråtfärdig. Mycket känslor kom helt plötsligt upp igen. Sen försvann det ganska fort igen, väldigt märkligt. 

Vi pratade lite om att ett försök blir det förhoppningsvis igen och om inte det går så hoppas vi att vi kan frysa men om inte det går så blir det bara ett försök till pga att det kostar mycket och att själva grejen att ta sprutor, gå på ultraljud, ta ut ägg, sätt in en liten blomma och sen vänta i två veckor är PISSJOBBIGT! Det tar så mycket både psykiskt och fysiskt på mig. Det är ingen rolig grej att genomgå ett ivf jag tror inte någon tycker det. Visst om allt går som det ska så är det ju värt allt men om det inte gör det så är det fan fruktansvärt. 

Det är inte bara att göra ett ivf. De som inte har varit med om det kan inte veta. Inte ens om din syster, bror, kusin har varit med om det du har INGEN ANING HUR DET ÄR! Men som vi alla vet så kan de som inte varit med om det allt om det och har massa med bra och vettiga tips. DRA ÅT HELVETE! 

Förlåt för jag är lite negativ men i bland blir allt bara jobbigt.
Ha en fin kväll / Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar