söndag 7 augusti 2016

Flash back...

I torsdag började super förutom någonslags nackspärr som jag hade fått men runt lunch får jag en flash back till ett  år tillbaka då jag åkte in akut till akuten för utomkvedshavandeskap. Det kändes som om någon tog en kniv och körde in i magen på mig. Så jag stod/ satt stilla och andades igenom smärtan. Ringde 1177 som tyckte jag skulle åka in och kolla upp det. Nja så lättlurad är jag inte så jag ringde både till ivf kliniken i Malmö och kvinnokliniken i Växjö. Efter ett tag ringde ivf kliniken upp och berättade att det möjligtvis kunde vara att äggstocken vrider sig (AJ!) och på det sättet får man jätteont vissa är tom tvungna och åka in för att få smärtlindring och vissa tuppar också av. Är detta något som någon har nämt för mig efter mina TVÅ utomkvedshavandeskap? NEJ! Jag blir så trött. Sen sa de också att det ofta går över men att det både gör ont och är obehagligt. De ringde också från kvinnokliniken men jag kände att jag jade fått ett bra svar från ivf barnmorskan. Alla som jag pratade med frågade om jag var gravid. Kan ju inte det inte ens om jag ens försöker. 
Börjar bli lite fundersam över det där med att så många inom läkarbranchen inte har så mycket koll på det där med den kvinnliga kroppen eller om ivf och vad det innebär. Till exempel om man har har haft ett utomkvedshavandeskap så är det 50% riksk att du får det igen 50% det är ganska mycket. Ingen som sa det till mig efter mitt första utan det har läkaren på ivf kliniken som berättade det för mig. Skrämmande. 
Var på Lars Winnebäck i Karlskrona i helgen. Han är så fin. Underbart att få höra honom igen! 

Nästa vecka börjar jobbet igen dags att sova. Ha det fint / Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar