onsdag 3 augusti 2016

Morgonbestyr på hög nivå.

Å idag bestämde jag eller mest dottern att vi skulle äta frukost på altanen. Men eftersom det tog lite för långtid för mig enligt dottern så började hon mata korna med äpple (vi kan alltså inte gå ut förrens korna vill ha äpple. Dotterns röst är som ett larm för äppel dags) Så jag gå ut och ser att dottern kastar in äpple till bara 4 kreatur tre kor och en kalv.  Lilly var är de andra två kalvarna?  Det är där nere ver hennes svar på det. Jag går ner på baksidan och kollar om jag kan se de två kalvarna. Å jag får syn på dem på andra sidan staketet. Jag ringer lantbrukaren och han kommer. Jag säger till dottern att fortsätta mata korna med äpple så kalvarna som är på rymmen håller sig nära. Det är allt lite spännande att bo på landet.
Den vita längst bort är inte i hagen som man kanske kan tro.

En linbana!

Ha det fint / Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar