torsdag 24 november 2016

När det händer kändisar

Läste precis på en sida att Sofia Källgren också har varit med om ivf kors i taket det finns även de som är kändisar som har problem med att föröka sig. På något vis kändes det så skönt att faktist läsa om det pga många tror inte att det är så vanligt och att det verkligen kan hända vem som. Om jag förstod artikeln fullt ut så har hon genomgått tre ivf där två utav dem slutade med bebis. Grattis till henne och hennes man! Men hon fick också en äggstock som sprack som gjorde fruktansvärt ont som det gör när något går sönder. Jag har ju haft två utomkvedshavandeskap lyckligtvis så sprack inte mina äggledare utan att jag märkte det i tid men det finns ju de som inte har samma tur. Har hört att det ska göra fruktansvärt ont. 

Såg på Renees brygga i våras där Steve och Isabella berättade att deras första dotter är ivf medans deras andra kom till på det naturliga sättet. Grattis till dem med! Men som Sofia sa i artikeln så handlar det en hel del om pengar att göra en ivf (jag vill knappt tänka på hur mycket pengar vi har lagt på våra två) så då finns det en hel del som inte kan göra ivf pga den enkla anledningen som är pengar. Tråkigt som bara den. 

Idag har jag satt upp stjärnor och stakar i fönstrena galet mysigt älskar det!

/ Ha det fint där ute Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar