söndag 2 juli 2017

Den nakna sanningen om amning del 2

Amningen går super. Han ammar sedan sover han ofta i timmar. Ofta brukar jag känna att nu får han vakna annars blir det smärtsamt för mig. Men det där (som jag inte alls minns från förra gången) att jag får ont efter amning när mjölken ska fyllas på. I början stod jag dubbelvikt i köket och grät för det gjorde så jävla ont. Nu är det bättre men fortfarande inte helt ok att det gör ont. 
Å det är lögn att säga att amma är fantastiskt när mjölken bara har runnit till och bröstvårtorna har vant sig att ha bebis som suger på dem. Nä det gör fortfarande asont i bland alltså så ont att jag andas som om jag föder barn. Men det ska man inte prata om för det är ju underbart att amma. Sedan är jag så glad att jag kan amma då jag slipper tänka på ersättning. Å alltid har maten med mig redo att ätas. Perfekt (fast det ibland gör så ont att jag får tårar i ögonen). 

Nu ska jag städa badrummet! Heja heja friskt humör. Båda barnen sover o kl är vara halv 9.
Ett tryggt barn! Ledsamt att alla barn inte är lika trygga. 


/ Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar