lördag 1 juli 2017

Hon är tillbaka!

Som sagt vi har tre katter i familjen: Siri (Maine cool honan den bästa av de tre och även den som har bott här längta, tror hon är 7-8 år. Men vi har haft henne i ca 5 år. Fångar både möss, sorkar, kaniner och även skator) Jubaba (Devon Rex som ser ut som ett Alien och är mysig och gosiga men ganska dryg, samma ålder som Siri. Vill gärna vara i knät och ligger på dottern när hon ska sova) George (Brittiska korthår som har fångat två möss och jäkligt stolt över detta. Mysig men lite av ett fartgupp då han alltid är i vägen, han är den som gosar på avstånd alltså inget lyftande eller knäkatt)

Men Siri som har varit borta sedan i måndags-tisdags efter vår skogspromenad. Brukar ofta vara borta i några dagar i bland någon vecka (hon är ju en jägare så hon klarar sig alltid) under sommaren men just denna gång blev jag orolig. Hon har aldrig varit där vi var när hon kom bort. Tydligen tycker hon nog jag är löjlig. Hon är ju inte Jubaba direkt utan hon vet var hon bor och vart hon ska gå för att komma hem. Men det finns ju både räv och VARG (tydligen) i skogarna å eftersom hon är min favorit av de tre så blev jag orolig. Men som sagt hon kom hem hoppade upp till maten fräste på maten och sen ville hon gå ut igen. Sedan blev det fästingborttagning för hela slanten då det är vår grej att jag gör det. När jag kom hem från BB tog jag bort ca 15 fästingar på henne(kärlek mellan mig och Siri)

Jaja ha en fin helg. I morgon ska jag hämta de mest ekologiska ägg jag vet. Gulan är nästan orange och superglad. Om jag ska överleva sommaren så måste det finnas ägg i huset (PANNKAKOR= SUPERMAMMAN)

/ Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar