måndag 31 juli 2017

Fuck cancer! Hidde Älskad och saknad!

Lite mer än 7 år och 7 månader blev min älskade Hidde. Den 26/7 flög han till Narnia till Birka och Eddie. Eddie väntade nog liggandes på marken så Hidde kunde starta sin vistelse genom att slicka rent hans öron. Så som Hidde gjorde varje morgon när han levde. Birka låg nog lite högre på en sten eller något sådant. Hon gillade inte Eddie speciellt mycket. Men välkomnade säkert Hidde med ett mjau som betyder ungefär Hej och välkommen men håll dig på avstånd. Hidde var den enda hunden hon faktiskt gillade. 
En utav Eddies sista morgnar med örontvättning innan han dog utav den hemska sjukdomen SIP. Som även tog Birkas liv.
Hidde som tärna.
Dottern delar med sig av grädden till Birka och Hidde.
Hidde som han såg ut första hösten. 
Hidde och Eddie var bästa vänner från dag ett! Bästa hund och katt! 

Som vetrinären trodde så hade min älskade Hidde cancer. Svullnaden/knölen var nästan lika stor som en golfboll och hans käke hade blivit helt mjuk av cancern. Han hade jätteont och mådde inte alls bra. Men det konstiga var att han var pigg på promenader och gosig när vi myste. Även om jag hade fått beskedet för två veckor sedan att det kunde vara cancer så var det fruktansvärt jobbigt att se och få höra att det var cancer och att de inte kunde göra något åt det. Visst de kunde sätta in smärtlindring men det skulle bara ge honom någon månad till. 
Hidde i undersökningsrummen. Älskade älskade Hidde!

Att ta beslutet att låta honom somna in var ett skit att veta att han inte skulle med hem, att jag aldrig skulle få se honom igen, aldrig gosa med honom, aldrig dra med honom ut på promenad, aldrig se barnen mysa med honom, aldrig bära upp honom i bilen, aldrig ha med honom på äventyr och allt annat som jag har gjort tillsammans med honom under 7 år.  När djur blir sjuka och dör är fan fruktansvärt. De är ju familjemedlemmar som man älskar. Det finns de som frågar om jag ska skaffa en ny hund. Åh just nu så är det absolut ett Nej. Jag tror aldrig jag kommer skaffa en Tibbe igen även om jag älskade Hidde så är det väl därför jag inte vill ha en till sådan. En Tibbe för mig är Hidde och jag kommer aldrig få tillbaka honom. Men om jag skaffar hund igen kommer det vara när jag har tiden att ha en. För du är inte snäll mot den om du jobbar och har den hemma i 8-10 timmar själv. Jag kanske blir dagmatte eller lånar en kompis hund. Vi får se, vi får se. 

Det är alla fall tomt här hemma utan Hidde. Vi saknar honom här hemma. Vila i frid älskade du! 

/ Ulrika 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar