söndag 13 augusti 2017

Läggning from HELL och tidningskändis!

Ikväll kändes det som om vi var tillbaka på ruta ett igen med läggningen. Vi började lägga dottern vid 19:30 ish jag gick ut från hennes rum vid 21:56. Vad fan hände. Det har gått någorlunda smärtfritt de senaste läggningarna. Det var skrik, tårar, mutor, hot, hånleende, skratt, hållfastning, lugna pedagogisk samtal med mera. En av det sista dottern sa var: Du är bäst mamma. Å det värmer ju mammahjärtat. Men eftersom hon inte lyssnade i kväll så sa vi att det inte blir någon förskola i morgon (hon har inte varit där på sex veckor) så i morgon kör vi en hemmadag. Någon konsekvens av att hon inte lyssnar måste det bli tyvärr. 

Annars har helgen varit trevligt med både firning av bonusdottern och lekparksmys och krabbätning (mannen hade köpt en krabba till bara mig) och loppis  Loppisen var jag och sonen på. Vi kommer troligtvis vara i tidningen i morgon. Då han låg och jag satt i bagageluckan :-)
Nam nam nam!
Där låg han superbra! Å han var nöjd! Någon tyckte synd om honom. Förstod inte riktigt varför.
Jag har en liten bil men både jag och sonen fick plats i bagaget. Ammade där med och det gick prima. 



Nu ska jag äntligen sova precis som alla i hela huset gör nu. / Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar