onsdag 23 januari 2013

Städningen?

Jag tror väldigt mycket. Till exempel trodde jag att jag skulle hinna städa hela huset idag (eftersom det behövs) men jag hann bara med att dammsuga nedervåningen och trappen. Blir allmänt trött. Jag vill så mycket men hinner desto mindre. Det är ju det där att jag mjölkas en del varje dag och när lilla L väl sover (inte speciellt långa stunder oftast) så är jag kalas trött. Men jag ska verkligen försöka bli bättre så F kommer hem till ett någorlunda städat hus och kanske till och med mat på bordet (det är ju oftast han som lagar maten hos oss) så slipper han ställa sig och laga mat när han jobbat hela dagen.

Något som jag hann med idag var en långpromenad med hundarna. Tyvärr så åt jag inte frukost innan promenaden så den blev inte lika lång som jag tänkt från början. Men hundarna var nöjda. Mest Hidde eftersom han var lös. Milton var inte lika nöjd. Men eftersom Milton är en lånehund och inte lyssnar så får han vara kopplad. Tyvärr gör det att jag inte får en avkopplande promenad utan måste dra och skälla på honom då han är dryg.

Nu ska jag fixa lite tvätt eftersom jag är en bra fru ;-P / Ulrika

Himlen var sjukt vacker tyvärr ser man inte det på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar