söndag 1 januari 2017

Det var 2016 det!

Tolv månader har gått och vilket år det har varit. Detta har hänt:

- Fick reda på av ivf läkaren att om man har haft ett utomkvedshavandeskap så är det 50% risk att få ett till. Det har inte varit någon som sagt det till mig. Då blev jag måttligt besviken o ledsen.

- På började första ivf processen i April som slutade att jag började blöda på ruvningsdag (skratt) 11. Mådde då jävligt dåligt och kände mig både ledsen, arg, besviken. 

- Hade en underbar sommar med mycket sol, bad, skratt och mycket roligheter.

- Började med ivf karusellen igen i september och var väldigt mycket lugnare denna gång så det var skönt. Det var ganska jobbigt att när de väl hade satt in ett ägg då jag hade ganska ont efter äggplocket så jag var hemma och var sjukskriven i två veckor. När dag 11 kom var jag nervös då jag tänkte på vad som hände i April. Men det visade sig att denna inte alls hade någon plan på att komma ut utan har stannat i livmodern som en duktig bebis. Den har talat om att den mår prima genom att jag har mått sådär=(varit tvungen att kräkas i bilen till jobbet ex) Men nu har illamåendet typ försvunnit och den sparkar för att visa att den mår bra.  I mitten av Maj kommer denna stjärna ut och jag ser så mycket fram emot den. 

Jag hoppas 2017 blir ett underbart år med mycket kärlek och värme från alla möjliga håll. Har som löfte att jag ska umgås mer med mina nära och kära men också försöka få lite tid för bara mig. Tror vi alla behöver det.


Ge aldrig upp, kallar jag denna bild! 

Ha en underbar vecka / Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar