måndag 17 april 2017

En månad kvar och smidig som en flodhäst på land!

Jahopp i lördags var det en månad kvar till BF. Börjar helt ärligt bli jävligt nervös för hela grejen allt från start av förlossning till att helt plötsligt bli tvåbarnsmamma. Sedan kommer tankarna "sjukt många mammor och pappor har klarar det, hur svårt kan det vara?" Men det hindrar inte mig från att bli nervös. Bebis knör och sticker ut kroppsdelar hej vilt. Har också börjar få förvärkta eller kroppens varningar "haha snart kommer du få jätteont!". Men det kommer nog gå bra förhoppningsvis. 

Tråkigt att jag är lite av en tråkmamma nu när jag inte orkar så mycket. Fast vi går våra skogspromenader, pinnjakt, lekplatslek med mera. Sedan behöves inte mycket för att dottern ska vara nöjd. Fast jag hör ganska ofta "dumma mamma, du får inte komma på mitt kalas" 

Påsken var underbar. Jag gillar påsken. Förutom snön som helt plötsligt bestämde sig för att falla från himlen. 

Jag har varit huslig idag med men efter som vi inte hade något vetemjöl så gjorde jag chokladkakor. Å eftersom det blev fyra ägggulor över gjorde jag hallon/jordgubbsglass också. Dottern gillade kakorna men skippade glassen. Mannen gjorde en min av glassen men jag gillade den mer än kakorna. 



/ Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar