torsdag 27 april 2017

Snart tvåbarnsmamma och paniken över det!

Jag får väl inte skriva det men jag är orolig över hela det här med att jag snart blir tvåbarnsmamma. Inte för jag inte vill utan pga att jag just ska bli tvåbarnsmamma. Två barn som behöver mig varav en är lite mer än fyra och en bebis. Sedan har jag turen som har en fantastisk man som hjälper mig med detta (inte alla som har det) men som sagt lite panik är det allt. Sedan har jag hört både: Bebisen hänger lixom bara på och dottern är så stor så hon förstår mycket! Men även: Det är svintufft med två det kommer bli jobbigt! Men jag tror jag måste lära mig att inte stressa upp mig och bara ta det lugnt. För det är jag värdelös på. 

Idag var vi ute och gick/cyklade dottern cyklade halva promenaden sedan tyckte hon vi kunde gå till skogen (det tyckte inte jag) så vi gick över ängen i stället hon tog genväg över stenmuren och jag bar på hennes cykel. Sedan när vi var i hagen fick jag typ en förvärk så jag var tvungen att sätta mig ner.

Men efter promenaden vilade jag på en filt i lekstugan och hon åt lekstugemat.

Ta hand om dig /Ulrika 
Dottern la cykeln mitt i vägen och klättrade upp på stenmuren och Hidde sprang o förväg. Efter en stund konmockså det fina Aprilvädret igång med sol, hagel och snö
Där mitt ute i hagen tog vi oss en "Nu fick jag ont så nu sitter vi här och andas en stund"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar