onsdag 3 maj 2017

Troligtvis det sista besöket på mvc!

Denna gång var det en barnmorskestudent där som pratade med mig om denna graviditeten och lyssnade på hjärtat och mätte och så. Sedan skulle hon känna bebis huvud så bebis ligger helt rätt för utgång. Gjorde bebis huvud det?! KLART INTE! Skräpbäbis! Den ligger nämligen och kolla åt vänster = den måste då snurra lite extra för att det ska bli smidigt att komma ut! Jag blir så trött. Är det något som jag någonsin har hört talas om? NÄ! Tur att hon var student så hon har koll på läget. Tydligen ska jag under förlossningen ändra ställning mycket för då kan det bli lättar för bebis att vända sig rätt. Jag då?? Det väl mig det ska bli lättare för eller?! 


Idag har jag gissat på att bebis kommer, kommer troligtvis inte hända men jag kan ju alltid hoppas. Men nu när den ligger fel känns det inte så jätte lockande. 

Har sagt till typ alla att jag inte får in vagnen i bilen då den både är för bred och för lång. Not anymore! Jag har fixat så nu får jag in vagnen bara genom att ta av ett däck. Å igår fixade jag också så bebis kommer sitta bak också så storasyster kan ha koll på den. Efter den fixningen hade jag svinont och var supertrött. 

Ha en fin Majdag! / Ulrika 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar