söndag 4 december 2011

Lussekissar och andra advent
En vecka tog det innan jag använde min otroligt vackra köksassistent. Det är en Bosch som jag köpte billigt på en utav stormarknaderna så jag är nöjd! Väldigt lätt att använda och idag bakade jag Lussekissar(Lussekissar är så mycket sötare namn på Lussekatter). Det blev massor så jag åkte hem till M och K och bjöd dem. De bjöd på glögg så det blev allt lite advents mys! När jag kom hem så luktade det så ljuvligt. Så jag ska allt baka massor nu.
Annars har jag haft en underbar helg med härligt sällskap av en gammal vän från Karlskrona som jag inte träffat på ganska länge. Alltid kul att träffas! Vi pratade mycket om det där med vänskap och att man inte ska ta sina vänner för givet. För även om du inte träffar dem så ofta så måste du fortfarande höra av dig i bland och respektera dem och inte tro att du kan behandla dem hur som helst. Och sen är det ju så att man alltid är två i en vänskapsrelation annars är det ingen relation.
Det har även snöat idag inte för det la sig men det var ändå väldigt mysigt att se snöflingorna falla.  Jag vill verkligen ha en vit jul som vi hade förra året det var så mysigt! Men det kanske kommer jag håller tummarna =)
Upp klockan 06:00 i morgon så nu är det dags att säga God natt och sov så gott

Ja, jag är väldigt stolt över dessa!
Ta hand om varandra
Kärlek
Ulrika


Birka älskar Hiddes korg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar