onsdag 21 december 2011

Dagens äventyr:
Sågade ner vår julgran från skogen (jag frågade markägaren först). Hidde tyckte att granen såg bra ut så han markerade på den. Gick hem med granen på skottkärran. Hidde var otroligt duktig då han var lös förbi tikarna och fram till att vi skulle gå in på tomten. Då han inte alls kände för att följa med mig. För att inte bli frustrerad och arg gick jag mot tikarnas hus och sa stanna. Och vad gör inte min älskade Hidde? HAN stannar och jag kopplar honom och så går vi tillbaka till tomten och vår älskade gran!  Sågade av några grenar längst ner och satte fast granen i julgransfoten. Ägnade sedan ett tag med att sätta upp lysen, kulor och glitter i granen. Den fick till och med en stjärna. Jag har nog aldrig sett en sådan fin gran i hela mitt liv. Den känns väldigt Disney =) Är sjukt nöjd med den i alla fall =)
Åh jag bakade häromdagen. Jag och I bakade tyvärr inte men jag blev så sugen så jag bakade Rutor med nougat i söndags. Himmelskt goda och väldigt onyttiga. Mina Lussekatter är slut så jag tänkte jag skulle ta ett ryck i kväll och baka några fler!
 I helgen är det äntligen Jul alla klappar är inslagna och jag ser verkligen fram i mot att fira Jul. Att slå in paket i detta hus är ett äventyr bara det eftersom Hidde gärna vill vara på mig och hjälpa till medan Birka ligger på pappret. Men det är ju förstås djuren i huset älskar också Julen.
Idag har det blivit möblering i vårt vardagsrum så nu känns det större och mysigare än innan. Nu ska jag bara fixa till det gröna rummet också så är jag nöjd.
Kärlek
Ulrika
Sen ska jag bara måla några tallkottar så är den färdig! Birka tycker det är smidigt att jag nu tagit in naturen så slipper hon gå ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar