måndag 29 oktober 2012

Otäckt djur...

Igår kväll när jag var på min sista promenad med hundarna (Birka och Siri var också med) så börjar jag höra märkliga ljud. Jag hade min pannlampa på det starkaste ljuset och försökte lysa på stället jag hörde ljudet. Sen ser jag en skugga som går mot mig långsamt, jag säger "hallå!" Men inget svar. Sen klappar det, hundarna skäller. Sen kom grottmänniskan genen in och säger till mig "gå där ifrån" (jag sprang som en tok) och kollade hela tiden bakåt om jag kunde se något. Det såg nog ganska roligt ut då jag, båda hundarna och katterna sprang som idioter. Är nu nyfiken vad det kunde vara för djur, men det jag kan komma på är vildsvin, rådjur eller älg. Vi har i och för sig en tacka som är på rymmen. Kan ju vara hon också. Men sjukt skrämmande.

Gick även ner till grannen igår och fick veta att han gör fågelbord (jättefina), bänkar, utemöbler och massa annat. Han är helt galet händig! Han ska försöka göra en vinterbur till I kanin :-)

Idag börjar skolan igen efter fyra veckors praktik. Kan inte fatta att jag snart är färdigutbildad förskollärare. Var har dessa tre och ett halvt år tagit vägen?

Ta hand om dig! / Ulrika

Nedanför kommer lite bilder från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar