torsdag 15 juni 2017

Den största gåvan!

Pratade med moster idag och jag berättade hur allt är nu när lillebror har kommit. Å livet har ju förändrats kan jag ju lugnt säga. Allt från vakna nätter (inte så konstigt bebis har ingen förståelse att jag vill sova på natten), trotsig storasyster,  stressad hund (som vill flytta hemifrån), sysslor som inte blir gjorda med mera. Men hon sa det många gånger att vi har gett den största gåvan till vår dotter, ett syskon även om det är jobbigt just nu och vi ska alla landa i detta speciellt dottern så kommer det bli bra. Dottern har ju en storasyster redan men att nu få ett småsyskon är ganska stort i hennes värld. 

Vi pratade lite om det där med att vara en duktig mamma och hur man är en duktig mamma. Tror inte det finns något bra svar på det. Jag tror en sak är väl att man ger sina barn trygghet och kärlek så kommer man långt. Så jag försöker med kärlek och trygghet. 

Nu ska jag äta något då sonen nu är över 4 kilo strecket så om jag inte ska försvinna behöver jag äta en massa! Nästa vecka får det kanske bli hotelfrukost?! Älskar det mycket!

/ Ha det fint Ulrika  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar