tisdag 3 januari 2012

Hej där 2012!
Har inte skrivit på hur länge som helst men det kallas hemtentor! Jag har haft två över jul och den sista lämnade jag in igår klockan cirka 22:30. Så nu har jag jullov i en vecka innan jag ska ha avslutning på denna kurs (Hälso- och utomhuspedagogik). Om du någonsin ska läsa en kurs så kan jag varm rekommendera den. Det är egentligen två kurser som de har satt ihop. Men jag har tyckt den har varit perfekt. Lärt mig massor och har haft kul på vägen.
Julen och Nyåret är över och om jag ska vara ärlig så tycker jag det är ganska skönt. Tyvärr så är det alltid så stressigt och som jag har skrivit tidigare så fungerar jag inte vid stress. Men jag är nöjd med det båda så jag ska inte klaga! Just nu försöker jag koncentrera mig på nästa kurs som jag tror kommer bli riktigt jobbig och svår men jag ska ta mig igenom den precis som jag har gjort med de andra under min studietid.
Vi har just nu en hund till här hemma Milton heter han. Han är en Tibetansk spaniel precis som Hidde fast 5.5 kilo lättare, lägre och med mandelformade ögon(som de tydligen ska ha) jag håller med min syster: Ska de se ut så? Hidde är så mycket sötare! Jag tackar och tar i mot ;) Han är väldigt mysig vill gärna ligga på en och vara där du är. Lite som en dålig skugga! Eftersom han har levt de senaste 8 månaderna med 10 andra hundar (i en kennel) så är han väldigt vaktig och skäller på det mesta. Så det känns som att ha en Hidde igen fast som Hidde var när han kom till oss. Men allt går med uppfostring!! Vi vet inte om vi ska behålla honom. Vi kan inte riktigt bestämma oss. Om vi bestämmer att vi ska behålla honom kommer han bli en fodervärds hund, alltså kommer han bli pappa ett x antal gånger.
Nu ska jag ta ner resten av julen. Eller nästan allt. Någon enstaka stjärna får vara kvar. Men tomtarna och ljusstakarna ska ner!
Ta hand om dig där ute och jag hoppas du får ett fantastiskt 2012 =)
Hidde och Siri myser

Milton myser i mitt knä






Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar