lördag 7 januari 2012

2011-01-01 – 2011-12-31 från början till slutet av 2011

Mitt år har både varit otroligt roligt, spännande, stressigt, ledsamt, glatt och så vidare.
Året började med att vi flyttade in i vårt fantastiska hus på landet. När det var som mest snö och vitt överallt. Här någon gång satte vi igång med att byta vedpannan och byta ut hela köket. Vi tog också över katten Siri som inte kunde bo kvar i sitt förra hem. Birka var inte överförtjust (hon är det fortfarande inte). Eddie däremot tyckte det var roligt med en till katt att dryga sig mot. Våren kom och all snö efter mycket om och men började försvinna. Blommor kom upp lite varstans i trädgården(då det från början var rabatter runt hela huset). Äppelträden blommade och jag planterade massa blommor som skulle pryda vår trädgård. Jag sågade även ner en stor En som stod och började se brun ut.
Blev även här i krokarna världens stoltaste faster till en pojke! Underbara, gulliga och fantastiska lilla människa!
När sommaren äntligen kom var jag sjukt nöjd att jag hade klarat allt (förutom en tenta som jag till slut klarade i augusti). Jag kände mig väldigt glad och nöjd över detta =)
Åkte på kattutställning där Eddie vann massa med priser NOM,CAC han blev till och med Champion. Åkte på lite äventyr under sommaren. Var uppe i Uddevalla och hälsade på. Fick där ett fruktansvärt besked att Eddie hade dött utav FIP (som man kan säga är som katt HIV, om de får det så finns det inget att göra). Det var nog ett av de värsta samtal jag någonsin fått. Jag grät, jag grät så mycket så jag trodde tårarna skulle ta slut. Fruktansvärt!
Eddie världens underbaraste katt!
Var även på två hundutställningar med Hidde. Han fick som bäst Very good och på andra fick han bara Good. Det var kul men jag känner väl att just hundutställningar inte alls är min grej. Tycker att människor på kattutställningar är mycket mer öppnare och trevliga. Medan de på hundutställningar verkligen bara kör sitt race och bryr sig inte direkt om någon annan än de som vinner och sig själva.
Under hösten nu har vi donat lite här hemma och nu den sista tiden så har vi renoverat badrummet nere . Det kommer bli galet bra när det är klart! Som jag har skrivit innan så har vi nu två till djur här hemma. Hamstern My och hunden Milton.
Nu ska jag sätta upp en duschvägg! Ta hand om dig och ha en fantastiskt 2012! Det ska jag försöka att ha =)

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar