torsdag 5 januari 2012

Var är vintern?

Jag förstår att du vill ha vår med musöron till blad på björkarna, snödroppar som tittar upp ur jorden, krokusar som växer till liv under eken utanför ditt hem. NEJ, det är januari sådant ska inte komma förrän typ mars- april inte nu! Jag vill ha snö ända upp till knäna och gå runt i ett vinterlandskap med mina hundar!
Idag när jag blev väckt av ringklockan vid 07:30(hade glömt att ställa alarmet, och golvläggarna var uppe med tuppen) var det snö och +10 grader sen När hände det i januari?!
Nu sitter jag här med en tänd brasa och bara njuter och drömmer mig bort när det var 2011-01-05 då det var cirka 15- och massa snö. Jag önskade mig en vit jul förra året. Hur gick det? Inget vidare så nu blickar vi framåt och ser fram i mot 15- och snö ända upp till knäna i början av nästa vecka!
p.s Det är någon slags blomma som är på väg upp under våra äppelträd i...januari! D.s
p.s 2 Jag älskar våren, jag vill bara ha en ordentlig vinter först! D.s
Tack för mig
Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar