söndag 27 november 2011

God första advent!

Första advent och min julkänsla har gått och gömt sig under en sten. Även om jag har fixat två kransar (bilder kommer men om jag går ut nu så blåser jag iväg) fixat stjärnor, stakar, bollar och en snöflinga som lyser. Har till och med två advents ljusstakar. Så just nu är vårt hus fullt med julsaker förutom tomtarna som jag ska fixa med i veckan. Sen är det ju inte så himla lätt att få denna julkänsla när det är klass två varning och regn. Men jag är lika glad för det!


Vi hade tacos kväll hos grannarna igår och jag fick världens bästa välkomnande utav deras dotter på åtta månader som sken upp som en sol och gjorde ett glädjetjut när hon såg mig. Det värmer fortfarande mitt hjärta! Tack lilla T =)
Denna vecka väntas jobb, skola och kastrering av Hidde. Många människor har massa åsikter om att kastrera sina hundar och min åsikt är att om man inte ska ha sin hund till avel så kan man lika gärna kastrera dem.
Hidde sitter nämligen och piper, gnäller och är allmänt besvärlig nu. Detta beror på att vi har fyra tikar som grannar sen finns det tre stycken till tikar som jag vet i byn. Då kan du tänka dig hur Hidde är när dessa löper? Jätte frustrerad är svaret på detta! Och eftersom jag ser mig själv som en bra matte så vill jag självklart att min hund ska må bra och då väljer jag att kastrera honom i stället för han ska vara frustrerad under ganska många månader per år och under sin livstid.
Vad tycker du om kastrering av hundar? Skriv gärna och berätta =)
Ha en fortsatt trevlig kväll
Kärlek
Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar