onsdag 2 november 2011

Steg i rätt riktning

Hej där ute!
Snart har jag skrivit om tjugofem växter. Sen har jag bara tjugofem djur jag ska skriva om. Det kan ju inte vara så svårt jag bor ju faktiskt på landet med massa konstiga djur springandes omkring. Just nu har jag ju en katt spinnandes brevid mig. Synd bara att jag inte får skriva om henne för om jag skulle få skulle det väl låta såhär:

Maine coon katten Siri är en gråspräcklig katt som för det mesta är är ljuvligt liten följeslagare som följer med på både morgonpromenaden och kvällspromenaden. Hon liknar lite katten som är med i Harry Potter filmerna som även den är en Maine coon. Hon är en utmärkt jägare och tar gärna en näbbmus eller två. Föda är allt förutom gurka.

Huvudsakliga uppgift: Passa fiskarna så de inte rymmer.

Ha en fantastisk kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar