torsdag 13 december 2012

Det där med att föda barn...

...jag ser verkligen upp till de kvinnor som donar med detta. Har ju kommit på att jag kommer vara en utav dessa MEN jag har inte förstått det ännu. Å jag tänkte leva i denna lilla bubbla så länge som möjligt. Alla som jag har pratat med säger (efter ett tag) att det är en underbar/häftig upplevelse. Eller? Jag tycker det verkar smärtfyllt och allmänt jobbigt. Jag hoppas att det tar Max 6 timmar och att bebisen väger Max 2900 gram och är 48 cm. Känns lagom stort. Jag måste säga att jag är sjukt glad att jag har en fantastisk man som kommer vara där och stötta mig under denna (underbara) upplevelse!

Just nu passar jag en 11 månaders som har klättrat, suttit, legat på min mage mysigt men knöligt. Har druckit kaffe och ätit kaka nu så det är så lugnt på fronten och lillen (alltså den som jag passar) sover som en sten. Just nu känner jag inte Pyret i min mage men det har varit full action hela dagen så den sover väl som en sten den med.

Ta hand om dig / Ulrika

P.s Glad Lucia btw!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar