söndag 2 december 2012

Glad första advent!

Idag är det alltså första advent, var tog tiden vägen? Jag vaknade idag och slog upp mina grön/bruna och såg att det snöade för fullt. Underbart att det faktiskt snöade och att det nu ligger kvar.

Efter morgonpromenaden så bakade jag lussekatter som blev ljuvligt goda. Sen efter en tvätt och fix här hemma åkte jag hem till grannens jobbarkompis och skapade krans och grantomte (fick gott fika och trevliga samtal innan skapandet) som jag blev nöjd med. Gjorde kransen av vanligt halm, guldtråd,domherre och några små äpple. Grangubben gjorde jag av ett vedträd, granris, julkula och en mössa (ska hitta en tomteluva så man verkligen ser vad det är).

Å nu på kvällen drack vi glögg och åt lussekatterna :-) Mys!

Nu stänger jag mina små grön/bruna. Sov så gott / Ulrika












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar